Vi strävar efter att behandla och skicka alla beställningar så snabbt som möjligt.

Ordrar som görs med andra betalningsmetoder än banköverföring vidarebefordras till vårt lager för behandling nästan omedelbart när betalningen har verifierats. Även över helgen!

 

Om du av någon anledning behöver annullera din beställning kan du göra det själv via ditt "mitt zooplus"-konto, beroende på status på din beställning.

 

För att annullera din beställning, gå till sektionen Mina beställningar i ditt "my zooplus"-konto

Leta upp beställningen du vill annullera och klicka på orderdetaljer. Om avbokning är möjlig kommer du att se knappen "Avbryt beställning" under knappen "Beställ igen". Klicka på "Avbryt beställning". Ett popup-meddelande kommer att visas. Välj orsaken till din annullering och klicka på "Avbryt beställning". Orderinformationen kommer nu att visa att beställningen är annullerad.

Du kommer också att få ett popup-meddelande som bekräftar annulleringen av din beställning, och vi kommer också att skicka dig ett meddelande om annullering av din order via e-post.

 

Vänligen notera:

Möjligheten att annullera din order på ditt my zooplus-konto beror på vilket stadium av orderprocessen din order har nått och vilken betalningsmetod du har valt.

 

Om alternativet Avbryt beställning inte är tillgängligt, kontakta vårt kundtjänstteam för att begära en annullering av din beställning. Tyvärr kan vi inte garantera att annullering av din order är möjlig.

Om vi inte kan avbryta din order och den skickas till dig har du möjlighet att avböja acceptans av paketet/paketen. Leveranstjänsten kommer då att returnera paketet/paketen till oss.

Om din beställning redan har levererats kan du returnera den oönskade varan inom 14 dagar efter mottagandet. Se vår returpolicy för ytterligare information.