Vi accepterar följande betalningstyper:

  • Kreditkort (Visa, MasterCard)
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Direktbanksbetalning via Trustly
  • Banköverföring
  • Faktura (från den tredje beställningen)


Alla våra betalningsmetoder är helt säkra. All personlig information (såsom betalningsinformation, e-postadress och adress) och betalningsdetaljer skyddas av kryptering och genom en ytterligare auktoriseringsprocess.


Kreditkort/betalkort

Ditt kredit- eller betalkort kommer inte att debiteras förrän dina varor lämnar vårt lager. När du lägger till ett nytt kort kan du välja att spara dina kortuppgifter för framtida köp.

 

Direktbanksbetalning via Trustly:

Du kan betala direkt online med BankID (Trustly) för säker, enkel och snabb betalning via din internetbank. När du betalar med Trustly uppmanas du att välja din bank och logga in som vanligt. Välj sedan vilket konto du vill betala från och bekräfta betalningen med den autentiseringsmetod du föredrar. Du behöver inte ladda ner några appar, använda kort eller göra någon lång registrering.


PayPal

Om du väljer PayPal omdirigeras du till PayPals kassasida för att slutföra din betalning. Om du inte har ett PayPal-konto kan du skapa ett konto under beställningsprocessen. Observera att vi inte accepterar betalningar från amerikanska PayPal-konton.


Apple Pay

Apple Pay finns tillgänglig som betalningsmetod för iOS-enheter i vår app och mobilwebbshop. Du kan välja denna betalningsmetod i kassan. Denna betalningsmetod är tillgänglig via Safari och du kan betala med ett länkat betalkort. Du betalar direkt via ditt Apple-konto. Efter att du har skickat din beställning kommer du att hänvisas till Apple för att godkänna betalningen av beställningsvärdet. Så snart vi har informerats om din auktorisering kommer frakten att påbörjas, alltefter vilken leveranstid som anges för varorna.

 

Beroende på vilken betalningsmetod du har valt i Apple Pay kommer det faktiska fakturabeloppet minus eventuella rabatter, kuponger och så vidare att debiteras omedelbart efter avsändning.


Banköverföring

Var noga med att inkludera ditt beställningsnummer i betalningsreferensfältet när du anger informationen för din banköverföring. Vänligen överför saldot till följande konto:

  

 zooplus SE

 Commerzbank München

 IBAN: SE80 9500 0099 6018 0084 7707

 SWIFT (BIC): NDEASESS 

Banköverföringar kan ta 1-3 arbetsdagar att behandla. Din beställning kommer att släppas till vårt lager för behandling när betalningen är fullbokad.


Faktura

Vi erbjuder faktura som betalningssätt för registrerade kunder som regelbundet handlar hos oss, och redan har beställt minst två gånger. Notera att vi i enskilda fall, eller beroende på de varor du har beställt/valt leveranssätt, inte erbjuder fakturabetalning. Det är en automatiserad process och det är inte möjligt för vår kundtjänst att ändra betalningsmetoden till faktura.

 I enskilda fall, eller beroende på vilket leveranssätt kunden valt, accepterar zooplus endast vissa typer av betalningar.


 Du kan hitta mer information om alla betalningsmetoder här.